Witaminy na porost włosów u mężczyzn – 5 najlepszych, sprawdź!

Człowiek od pierwszych dni życia potrzebuje witamin, gdyż to właśnie one są jednym z najważniejszych budulców naszego organizmu! Zapewniają zrównoważony rozwój, odporność, a także atrakcyjny wygląd! Troszczą się o kondycję skóry, włosów i paznokci! O ile w okresie dorastania większość z nas nie zawraca sobie nimi głowy, w dorosłości już tak. Pojawiające się zakola i charakterystyczne prześwity zmuszają nas do nieco głębszej analizy!Jak się ich pozbyć? Jak przyspieszyć porost włosów? Jakie produkty warto włączyć do swojej diety? Podpowiadamy!


Czytaj również: Tabletki na porost włosów Follixin prawdziwe opinie!


Pięć najlepszych witamin na porost włosów u mężczyzn!

Przy przeziębieniu automatycznie sięgamy po kwas askorbinowy, a co robimy, gdy zaczynają wypadać nam włosy? Zachęceni reklamami gnamy do drogerii. Wybór preparatów jest ogromny! Szampony, odżywki, specjalistyczne lotiony!

Pytanie: czy to, aby na pewno dobre posunięcie? Niekoniecznie. Niewłaściwa pielęgnacja z reguły znajduje się gdzieś na szarym końcu listy. Zazwyczaj winna jest dieta! Jadłospis ubogi w składniki odżywcze, obfitujący w cukier i utwardzone tłuszcze trans jest jedną z najczęstszych przyczyn wypadania włosów u mężczyzn! Chcąc o nie zadbać, warto porzucić złe nawyki! Włączyć do diety produkty bogate w witaminy! Które z nich szczególnie zasługują na naszą uwagę? Przed Wami lista pięciu topowych substancji!

1. Witamina A

Nazywana również retinolem lub berta-karotenem 1)Combs G. T., The Vitamins. Fundamental Aspects in Nutrition and Health, USA 2008., zalicza się do witamin rozpuszczalnych w tłuszczach i ma bardzo istotne znaczenie dla naszych włosów. Odpowiada bowiem za prawidłowy metabolizm komórek rogowych, z których zbudowana jest skóra głowy. Wzmacnia i odżywia cebulki, przyspiesza wzrost włosów, zapobiega wypadaniu, niweluje problem łupieżu! Dodatkowo ogranicza aktywność sebum — przeciwdziała jego wzmożonej produkcji, w wyniku czego kosmyki aż tak się nie przetłuszczają! Największe jej ilości znajdziemy w czerwonych warzywach i owocach — dyni, jabłkach, marchwi, papryce, pomidorach, wiśniach, czereśniach, brzoskwiniach. Istotne, aby spożywać te produkty w towarzystwie wspomnianych tłuszczów, gdyż zwiększają one wchłanialnosić witaminy A! Poniżej kilka propozycji:

  • Sałatka z pomidorów i sera feta z oliwą z oliwek
  • Koktajl brzoskwiniowy z olejem lnianym
  • Pasta kanapkowa z papryki czerwonej i awokado

2. Witamina B7

Witamina B7, czyli inaczej biotyna wchodzi w skład wielu produktów spożywczych. Znajdziemy ją w wątróbce, żółtkach jaj, soi, szpinaku oraz soczewicy. Odgrywa kluczową rolę w pielęgnacji nadmiernie wypadających włosów. Wzmacnia je, odżywia i pielęgnuje od środka, zagęszcza, przyspiesza wzrost! Co istotne, są na to badania! Eksperyment z 2015 roku wykazał, że osoby stosujące dietę uwzględniającą ten składnik w wyraźny sposób poprawiły kondycję swojej czupryny 2)https://www.hindawi.com/journals/drp/2015/841570/ (dostęp: 29.07.2021 r.).! Nie sposób również wspomnieć o tym, że biotyna usprawnia prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, pomaga utrzymać sprawność intelektualną oraz redukcje poziom stresu, który jak powszechnie wiadomo, nie sprzyja kondycji naszych włosów. Wręcz przeciwnie! W skrajnych przypadkach może doprowadzić nawet do całkowitego wyłysienia!

3. Witamina E

Nie bez powodu nazywa się ją witaminą młodości. To bardzo silny przeciwutleniacz! Neutralizuje szkodliwe działanie wolnych rodników, pozytywnie wpływa na strukturę i kondycję włosów oraz przeciwdziała przedwczesnemu siwieniu! Działa na poziomie komórkowym — niweluje stan zapalny, odżywia i odbudowuje mieszki 3)Howard D. Sesso i inniVitamins E and C in the Prevention of Cardiovascular Disease in Men: The Physicians’ Health Study II Randomized Controlled Trial, „Journal of the American Medical Association”, 300 (18), 2008, s. 2123–2133.. Dzięki niej włosy rosną szybciej i są zdecydowanie mocniejsze, bardziej odporne na szkodliwe działanie czynników zewnętrznych oraz mocną stylizację! Witamina E jest obecna głównie w orzechach, nasionach oraz pestkach!

4. Witamina C

Ludzki organizm nie jest w stanie syntezować ani gromadzić witaminy C, dlatego tak ważne jest, aby uzupełniać jej poziom na bieżąco. Dlaczego? To bardzo silny antyoksydant — chroni organizm przed szkodliwym działaniem wolnych rodników, bierze aktywny udział w regeneracji mięśni i tkanek, redukuje stres, wzmacnia odporność i co niezwykle ważne dla naszych włosów — zwiększa wchłanialność żelaza! Niedobór tego pierwiastka może doprowadzić do anemii, choroby która z reguły manifestuje się nadmiernym wypadaniem, wolnym wzrostem, zakolami, a w skrajnych przypadkach nawet łysieniem! Uwaga! Witamina C to nie tylko owoce cytrusowe 4)Dobosz A., Witamina C. Fakty i mity, „Świat Przemysłu Farmaceutycznego” 1 (2006), 76-81., ale również warzywa, takie jak: papryka, kalafior, brokuły, natka pietruszki!

5. Witamina D

Choć mówi się o niej coraz więcej, wciąż niewiele osób ma świadomość tego, że niedobór witaminy D ma ścisły związek z łysieniem, zakłóca on bowiem cykl życia włosa. Jak mu zapobiec? Późną wiosną oraz latem zaleca się przebywanie na słońcu, najlepiej pomiędzy godziną 10.00 a 15.00, przy odsłonięciu minimum 18 proc. ciała — szorty, koszulka z krótkim rękawem, bez zastosowania filtrów UV. Optymalny czas to 15-20 minut. Niestety, osobom dorosłym a przede wszystkim aktywnym zawodowo ciężko spełnić ten wymóg. W takich przypadkach rekomenduje się całoroczną suplementację. Dawka powinna być adekwatna do wieku oraz potrzeb organizmu, należy ją dobierać indywidualnie 5)Buczkowski K., Chlabicz S., … & Tałałaj M. Wytyczne dla lekarzy rodzinnych dotyczące suplementacji witaminy D. Forum Medycyny Rodzinnej 2013, tom 7, nr 2, 55–58! Ponadto warto włączyć do swojej diety takie produkty jak: łosoś, śledź, jaja, dobrej jakości sery, jogurty i twarogi.


Czytaj również: Co na wypadanie włosów u mężczyzn? Ranking najlepszych środków!


Podsumowanie

Dieta bogata w witaminy to jeden z lepszych sposobów na przyspieszenie wzrostu włosów! Podstawę naszego jadłospisu powinny stanowić produkty nieprzetworzone, w tym warzywa i owoce! Pomocne mogą okazać się również domowe sposoby — napary ze skrzypu polnego i pokrzywy, wcierka z kozieradki, picie drożdży, regularne peelingi i masaże.

Witaminy na porost włosów u mężczyzn – 5 najlepszych, sprawdź!
Rate this post

Przypisy   [ + ]

1.Combs G. T., The Vitamins. Fundamental Aspects in Nutrition and Health, USA 2008.
2.https://www.hindawi.com/journals/drp/2015/841570/ (dostęp: 29.07.2021 r.).
3.Howard D. Sesso i inniVitamins E and C in the Prevention of Cardiovascular Disease in Men: The Physicians’ Health Study II Randomized Controlled Trial, „Journal of the American Medical Association”, 300 (18), 2008, s. 2123–2133.
4.Dobosz A., Witamina C. Fakty i mity, „Świat Przemysłu Farmaceutycznego” 1 (2006), 76-81.
5.Buczkowski K., Chlabicz S., … & Tałałaj M. Wytyczne dla lekarzy rodzinnych dotyczące suplementacji witaminy D. Forum Medycyny Rodzinnej 2013, tom 7, nr 2, 55–58

About Redakcja

Konsultacje Marek Krajewski - zakładka kontakt. Produkty opisywane na stronie są testowane przez nas oraz przez naszych ekspertów. Wszystkie zdjęcia produktów są wykonywane przez nas.

View all posts by Redakcja →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *