Suplementy na masę mięśniową – najpopularniejsze w 2019

Suplementy diety na masę mięśniową – co kupić?

Trening nie jest gwarancją sukcesu w sporcie – nawet ten wykonywany pod okiem specjalisty. Składa się na niego wiele czynników, wśród najważniejszych wymienia się dietę, regenerację oraz suplementację – bez nich nie osiągniesz celu.

  • Dieta – dobry jadłospis to taki, który jest dostosowany do indywidualnych potrzeb organizmu. Uwzględnia wzrost, wagę, poziom aktywności fizycznej. Nie bez znaczenia jest również rozkład makroskładników – białko, węglowodany, tłuszcze. Umiejętnie nimi manewrując jesteśmy w stanie osiągnąć lepsze efekty.
  • Regeneracja – wbrew pozorom, nie musisz ćwiczyć 365 dni w roku, by osiągnąć cel. Wręcz przeciwnie! To przepis na wyczerpanie. Wiesz czego potrzebujesz? Odpoczynku. W trakcie treningu nadrywasz włókna z których zbudowane są Twoje mięśnie, a kiedy łapiesz oddech – stymulujesz ich wzrost.
  • Suplementacja – wiele osób, zwłaszcza początkujących boi się suplementów. Wychodzimy z założenia, że są one przeznaczone tylko dla kulturystów. Błąd! Można je stosować na każdym etapie – również wtedy, kiedy dopiero zaczynamy swoją przygodę z siłownią. Spróbuję Cię do tego przekonać.

Suplementy na mase mięśniową – najpierw czytaj, potem kupuj!

Najpierw czytaj, potem kupuj – reguła, która obowiązuje nie tylko względem produktów spożywczych, ale również suplementów diety. Producenci kuszą nas obietnicami i chwytliwymi hałasami, w myśl których już po zażyciu pierwszej dawki zamienimy się w dzika. Gwarantują efekt siły, pompy i masy a w zamian oferują suplement wypełniony substancjami o bliżej nieznanym działaniu. Wyjątek stanowią te, której znajdziesz poniżej.

Glutamina

Glutamina to niezwykle istotny dla ludzkiego organizmu aminokwas. Głównym miejscem jego występowania są mięśnie szkieletowe, aczkolwiek znajdziemy go również płucach, wątrobie a nawet mózgu. Początkowo uważano, że glutamina nie jest niezbędna dla organizmu – wraz z upływem lat, badania naukowe udowodniły, że jest zupełnie na odwrót! Warunkuje ona prawidłowy przebieg wielu reakcji fizjologicznych zachodzących w naszym ciele!
Zwiększa objętość mięśni, metabolizuje białko, chroni przed katabolizmem, a oprócz tego stymuluje organizm do produkcji hormonu wzrostu, który przyspiesza proces redukcji – pozwala schudnąć nie tracąc przy tym mięśni. W trakcie intensywnych aktywności poziom glutaminy spada, co skutkuje zmniejszeniem wydolności oraz osłabieniem odporności, nie wspominając o regeneracji. Suplementacja może zatrzymać ten proces. To prosty sposób na uzupełnienie niedoborów oraz zwiększenie możliwości treningowych.
W celu osiągnięcia jak najlepszych rezultatów zaleca się częste spożycie glutaminy:

  • bezpośrednio przed snem, jak i po przebudzeniu
  • przed treningiem na siłowni, jak i po nim

Dzienna, zalecana dawka nie przekracza 40 g. Większa może powodować skutki uboczne. Najbardziej polecaną formą tego aminokwasu jest l-glutamina dostępna również w formie n-acetylo-l-glutaminy.

Białko serwatkowe

Białko jest budulcem mięśni – bez niego nie urosną. Zalecana, dzienna dawka oscyluje na granicy 2/3 g na każdy kilogram masy ciała. W przypadku rosłych mężczyzn spełnienie tego wymogu może okazać się nie lada wyczynem. Z pomocą przychodzi białko serwatkowe. Jaka sama nazwa wskazuje w jego składzie znajdziemy serwatkę, która jest produktem ubocznym powstałym w trakcie produkcji twarogu. Cechuje ją bardzo dobry skład – obfituje w wysokiej jakości białko, witaminy i minerały, aminokwasy a dodatkowo odznacza się niską zawartością tłuszczu oraz węglowodanów. Na rynku można spotkać trzy rodzaje produktów zawierających serwatkę w składzie: koncentraty, izolaty, hydrolizaty. Każdy jest sprzedawany w formie łatwego w przygotowaniu w proszku – mieszamy z wodą lub mlekiem i gotowe. Liczne badania naukowe wykazują, że osoby stosujące białko serwatkowe przed i po treningu osiągają o wiele lepsze efekty aniżeli Ci, którzy tego nie robią.

Białko kazeinowe

Po przeciwnej stronie mamy białko kazeinowe, które od białka serwatkowego różni się m.in. czasem wchłaniania. Mówi się o dostarczaniu aminokwasów przez osiem godzin od jego spożycia! Dlatego zaleca się stosowanie białka kazeinowego bezpośrednio przed snem. To rozwiązanie sprawdzi się również u osób, którym brakuje czasu na jedzenie regularnych posiłków – gwarancja sytości. Na uwagę zasługuje również wysoka zawartość wapnia, korzystnie wpływająca na układ kostny oraz budowanie beztłuszczowej masy mięśniowej. Najlepszą formą kazeiny jest hydrolizat, który cechuje się o wiele lepszą skutecznością niż micellar. Niestety, białko kazeinowe nie sprawdzi się u wszystkich – biorąc pod uwagę proces jego pozyskiwania, nie powinno być stosowane przez osoby uczulone na mleko. Wśród objawów niepożądanych wymienia się: silne bóle brzucha, biegunki, wymioty.


Arginina

Arginina bije prawdziwe rekordy popularności wśród stałych bywalców siłowni. Znajdziemy ją m.in. w popularnych przed treningówkach, a zatem czy w jej w przypadku można mówić o działaniu pobudzającym? A może ma do zaoferowania coś jeszcze? Co tak właściwie robi z naszym organizmem? Zacznę od krótkiej charakterystyki, gdyż nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że arginina jest aminokwasem endogennym, naturalnie występującym w ludzkim organizmie. Odpowiada za szereg zachodzących w nim procesów. Pozwól, że skupię się na tych, które dotyczą sportowców.

  • Jest gwarantem efektywnej regeneracji
  • Transportuje tlenek azotu do mięśni
  • Warunkuje produkcję nowych komórek mięśniowych
  • Reguluje wydzielanie insuliny oraz hormonu wzrostu
  • Usuwa amoniak z organizmu
  • Zwiększa syntezę białek
  • Zwiększa wytrzymałość i siłę treningową

Problem w tym, że wraz z upływem lat jego produkcja zostaje ograniczona, co jest nieuchronną konsekwencją starzenia się organizmu. Na szczęście mamy suplementy, dzięki którym jesteśmy w stanie stale kontrolować jego poziom. Zalecana dzienna dawka L-argininy nie przekracza 8 gram. Najlepsze rezultaty osiągniesz, stosując ją bezpośrednio przed treningiem. Do wyboru masz smaczne shoty lub tabletki.

Kreatyna

Kreatyna jest naturalnym anabolikiem – daje niesamowite efekty, nie wywołując przy tym skutków ubocznych. Rezultaty są uzależnione w głównej mierze od sposobu jej dawkowania – zaleca się przyjmowanie niewielkich porcji w regularnych odstępach czasu. Stosowana w ten sposób przyspiesza wzrost mięśni. Może być używana zarówno przez profesjonalistów, jak i amatorów sportów siłowych. Jakich rezultatów możesz się spodziewać?

  • Poprawa wydolności organizmu
  • Odporność na zmęczenie
  • Lepsze osiągi na siłowni – wysoka intensywność treningów
  • Szybsza regeneracja
  • Zwiększenie beztłuszczowej masy ciała

Którą kreatynę wybrać? Rynek daje nam ogromne możliwości. Monohydrat, jabłczan, azotan, cytrynian i wiele innych. Każda z wyżej wymienionych form cechuje się odmienną wchłanialnością oraz rozpuszczalnością. Różni je również cena. Niemniej jednak najczęściej stosowaną formą jest monohydrat. Aczkolwiek należy pamiętać o tym, że bez względu na formę, kreatyna wpłynie na nasze zdolności treningowe oraz przyczyny się wzrostu masy mięśniowej.

Aminokwasy rozgałęzione BCAA

Aminokwasy rozgałęzione BCAA – pozwól, że rozszyfruję ten skrót. To grupa trzech egozgennych materii:

  • leucyna
  • izoleucyna
  • walina istotna,

którą sportowcy powinni uwzględnić w swojej diecie. Stanowi ona bowiem aż 40% składu mięśni, dlatego jej regularna suplementacja jest tak ważna. Stoi na straży prawidłowej regeneracji oraz sprawnego przebiegu procesu budowania masy mięśniowej, a oprócz tego:

  • podnosi poziom hormonów anabolicznych w organizmie
  • pobudza syntezę białek
  • dodaje energii
  • przygotowuje organizm na długotrwały wysiłek fizyczny
  • usprawnia proces redukcji – pozwalają uzyskać najwyższej jakości beztłuszczową masę mięśniową

Grupa trzymająca władzę? Myślę, że to określenie idealnie tutaj pasuje. Niewątpliwą przewagą BCAA nad innymi suplementami jest ich szybka wchłanialność – praktycznie zaraz po spożyciu trafia do krwiobiegu, co skutkuje natychmiastowym działaniem. Zanim zdecydujesz się na zakup konkretnego środka, weź pod uwagę: masę oraz skład ciała, cel sylwetkowy, kaloryczność diety, intensywność treningową. Zaleca się stosowanie BCAA bezpośrednio przed aktywnością fizyczną, jaki zaraz po niej. Dzienna dawka nie powinna przekraczać 20 g. Produkt najlepiej wymieszać z wodą lub sokiem. BCAA cechuje się dużą uniwersalnością – sprawdzi się zarówno wśród fanów sportów sylwetkowych, wytrzymałościowych jak i siłowych.

Najlepsze suplementy na masę mięśniową

Rynek suplementów rozwija się bardzo dynamicznie. Jego wartość szacuje się na ok. 4 mld zł! Technologia poszła mocno do przodu. O ile jeszcze jakiś czas temu, jedynym słusznym rozwiązaniem był gainer, aktualnie odchodzi powoli do lamusa. Do wyboru mamy wiele innych preparatów. W dzisiejszym tekście, chciałbym Ci przedstawić te najpopularniejsze. Odpowiednio dobrane mogą w znaczący sposób przyspieszyć proces budowania sylwetki:

  • zwiększą wydajność oraz siłę
  • dotlenią i odżywią mięśnie
  • dodadzą energii

Przygotuj się na wielkie zmiany!

Mass Extreme

Mass Extreme to suplement diety charakteryzujący się wysoką zawartością substancji czynnych, przyspieszających proces budowania masy mięśniowej. Wykazuje silne działanie stymulujące – dostrzeżesz je w mocnych treningach. W końcu przestaniesz stać w miejscu. Będziesz podnosić więcej i więcej – nic nie motywuje tak jak ciągły progres, prawda? Jakich rezultatów możesz jeszcze się spodziewać?

  • Wzrost siły i wytrzymałości
  • Efekt pompy
  • Większe skupienie na treningach
  • Twarde i silne mięśnie
  • Szybsza regeneracja

Bogaty, naturalny i dobrze skomponowany skład nie jest jedyną zaletą Mass Extreme. Kolejną jest forma podania. Zapomnij o uciążliwych w stosowaniu gainerach, postaw na tabletki! Dokładnie dwie dzienne, dzielą Cię od osiągnięcia celu, sylwetki w kształcie litery V – rozbudowane plecy, silna klatka piersiowa, potężne muskuły i proporcjonalne do reszty wyglądu nogi. Mass Extereme zaleca się stosować osobom uprawiającym sporty wytrzymałościowe, siłowe, szybkościowe oraz tym, którzy poddają swój układ mięśniowy znacznemu obciążeniu.

Somatodrol

Somatodrol jest suplementem diety w kapsułkach, wspomagającym przyrost tkanki mięśniowej. Składa się z trzech kompleksów charakteryzujących się synergicznym działaniem.

  • L-argninina – stymuluje produkcję HGH – hormonu przyczyniającego się do rozbudowy tkanki mięśniowej.
  • ZMA – formuła wykazująca silne działanie anaboliczne. Jest gwarantem pełnej satysfakcji treningowej.
  • Kompleks witamin i minerałów w skład którego wchodzą: cynk, miedź, magnez, witaminy z grupy B. Dzięki nim uzupełnisz ewentualne niedobory oraz poprawisz koncentrację treningową.

Całość zyskała miano unikalnej formuły GRTH Factor, która już jakiś czas temu została opatentowana – drugiej takiej nie znajdziesz. Zakup tabletek jest objęty gwarancją satysfakcji – jeżeli Somatodrol nie spełni Twoich oczekiwań, możesz liczyć na zwrot gotówki. Więcej szczegółów znajdziesz na oficjalnej stronie producenta.

GH Balance

Jak sama nazwa wskazuje, dzięki niemu odzyskasz balans. Bez względu na to czy jesteś profesjonalistą czy amatorem, rozważ jego zakup. Kulturystyka jest jednym z najdroższych sportów świata – i nie chodzi tutaj tylko i wyłącznie o kwestie finansowe, a o codzienność z której większość rezygnuje. Żyjemy w samotności, czas spędzamy głównie na siłowni. Życie podporządkowujemy treningom i diecie. GH Balnce pozwala wrócić na właściwy tor – ułatwia osiągnięcie rezultatów, dając tym samym czas na inne aktywności. Spotkania z rodziną, przyjaciółmi itp. Dzięki formule opracowanej przez najwyższej klasy specjalistów, skraca czas potrzebny do osiągnięcia idealnej sylwetki – likwiduje zbędny tłuszcz, jednocześnie zwiększając masę mięśniową. Sekretem jego działania jest hormon wzrostu. Pierwsze efekty stosowania GH Balance zaobserwujesz już po tygodniu regularnej suplementacji, jednak aby w pełni cieszyć się wynikami potrzebujesz miesiąca. Uprzedzając Twoje pytania, rezultaty kuracji GH Balance są trwałe – nie znikają wraz z ostatnią tabletką.

Probolan 50

Dzięki niemu masz szansę na sylwetkę marzeń – umięśnioną, bez grama zbędnego tłuszczu. Probolan 50 w naturalny sposób podnosi poziom testosteronu we krwi – to właśnie jemu zawdzięczamy charakterystyczny tembr głosu czy mięśnie. Jego niedobory objawiają m.in. oponką na brzuchu. Probolan 50 pomoże ją zwalczyć, a przy okazji przyspieszy proces budowania masy mięśniowej. To zasługa innowacyjnej formuły Epihydroxetiolan-17-ester matrix, która czuwa nad prawidłową pracą układu dokrewnego. Nastaw się na naprawdę spektakularne rezultaty oraz spore wydatki – cała garderoba pójdzie do wymiany! Koszulki będą pękać od ciężaru i wielkości Twoich mięśni. Mam nadzieję, że jesteś na to gotowy! Producent zapewnia nas, że działanie tabletek zostało udowodnione klinicznie – nic nie stoi na przeszkodzie, aby zweryfikować jego słowa. Jeśli masz trochę wolnej gotówki, zamów Probolan 50 i sprawdź jego działanie.

Metadrol


Metadrol to jeden z popularniejszych suplementów diety dla masę, stosowany zarówno przez amatorów jak i profesjonalistów. Przyspiesza regenerację potreningową, pozwala zbudować wysokiej jakości mięśnie. Sprawdzi się u obu płci – nie ma żadnych przeciwwskazań do tego, by używały go kobiety. Stanowi potężną kombinację substancji aktywnych, której działanie jest porównywalne do anabolików. Z tą różnią, że Metardol jest bezpieczny dla organizmu – nie powoduje skutków ubocznych. Specjaliści definiują ją jako HGRX-3. Składa się na nią: buzdyganek naziemny i kofeina – podobno, tak wygląda połączenie idealne. Naturalna formuła nie jest jedyną zaletą preparatu. Kolejną jest jego dostępność – kupisz go bez wychodzenia z domu. Wystarczy jeden ruch myszy! Sposób podania również wydaje się być atrakcyjny – Metadrol ma postać bezsmakowych tabletek, które przypadną do gustu nawet najbardziej wymagającym konsumentom.

Suplementy na masę mięśniową – podsumowanie

Stosowanie suplementów diety w okresie budowania masy mięśniowej jest jak najbardziej uzasadnione –organizm potrzebuje naprawdę dobrego wsparcia. Trudno zbudować sylwetkę, posiłkując się tylko i wyłącznie dietą. W tym przypadku niezbędne jest zażywanie zaprezentowanych w dzisiejszym wpisie środków. Oczywiście, nie namawiam Cię do zakupu całej gamy. Wybierz jeden, odpowiadający Twoim oczekiwaniom preparat i ciesz się efektami!

Suplementy na masę mięśniową – najpopularniejsze w 2019
4.3 (86.25%) 16 votes

About Redakcja

Konsultacje Marek Krajewski - zakładka kontakt. Produkty opisywane na stronie są testowane przez nas oraz przez naszych ekspertów. Wszystkie zdjęcia produktów są wykonywane przez nas.

View all posts by Redakcja →

4 Comments on “Suplementy na masę mięśniową – najpopularniejsze w 2019”

    1. tez jestem bardzo zadowolony z tych tabletek. odkad zaczalem je lykac trenuje o wiele ciezej niz dotychczas. dzwigam znacznie wiecej, szybciej sie regeneruje – czegos takiego szukalem od dawna.

  1. bardzo ciekawe zestawienie, z pewnością wybiorę coś dla ciebie – własnie! może ktoś z Was poleci coś dobrego dla początkującego? będę wdzięczny za wszystkie rady, bo naprawdę jestem w tym zielony…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *