Plemnikowe superfoods. Sprawdź co poprawi jakość twojego nasienia?

W ostatnim czasie przeprowadzono wiele badań wskazujących na to, że wprowadzenie określonych produktów do diety jest w stanie pozytywnie wpłynąć na płodność, poprawić jakość nasienia, komórek jajowych, zmniejszyć ryzyko przedwczesnego porodu! Zdaniem specjalistów, zdrowa i zbilansowana dieta jest jedną z lepszych zmian, jaką mężczyzna może poczynić dla siebie i dla swojego przyszłego dziecka! Przygotowania do nowej roli warto rozpocząć minimum trzy miesiące wcześniej! Co jeść, a czego nie unikać? Poznaj plemnikowe superfoods 1)Co to jest Superfood? Marta Ciastoch; Newsweek, styczeń 2015! I wykorzystaj ten czas najlepiej! Ty i Twoja partnerka!


Czytaj również: Słaba jakość nasienia a ciąża. Poznaj skuteczne metody na zdrowe plemniki!


Wpływ diety na zdrowie przyszłego ojca i rozwój dziecka!

Zdrowie dziecka formuje się jeszcze przed jego narodzinami i zależy od stylu życia przyszłego taty, informują naukowcy z Uniwersytetu w Nottingham. Wniosek nasuwa się sam, chcesz być ojcem? Nie pal, uprawiaj sport, unikaj wysokich temperatur, unikaj alkoholu, jedz zdrowo i nie czekaj z decyzją o powiększeniu rodziny do późnego wieku średniego! Co więcej, zalecana jest również regularna aktywność seksualna, która pobudza produkcję nasienia, zwiększając tym samym szanse na poczęcie! Nadwaga będąca konsekwencją niezdrowego stylu życia jest uznawana za jedną z najczęstszych przyczyn męskiej niepłodności! Wraz ze wzrostem masy ciała, zmniejsza się bowiem poziom testosteronu, ba! Spada koncentracja i ruchliwość plemników! Znacznie częściej występuje azoospermia (całkowity brak plemników w nasieniu), oligozoospermia (obniżona liczba plemników w nasieniu), teratozoospermia (zwiększona ilość plemników o nieprawidłowej budowie)! Na szczęście istnieje prosty sposób na to, aby odwrócić bieg wydarzeń i jak nie trudno się domyślić jest nim zdrowa i zbilansowana dieta oparta na produktach nieprzetworzonych!

Plemnikowe superfoods. Sprawdź co poprawi jakość twojego nasienia? Top 10!

Superfoods, czyli super żywność — produkty o ponadprzeciętnych walorach zdrowotnych, wyjątkowo korzystne dla ludzkiego, a w tym przypadku męskiego organizmu! Bogate w selen, cynk, likopen, magnez, nienasycone kwasy tłuszczowe Omega-3 i Omega-6, wapń, jod, foliany, żelazo, resweratrol, n-acetylocysteinę czy różnego rodzaju enzymy i antyoksydanty — składniki propołodnościowe wspomagające produkcję nasienia! Przed Tobą lista tych najbardziej polecanych! Jeżeli marzysz o tym, aby zostać ojcem, koniecznie musisz włączyć je do swojej diety!

1. Orzechy brazylijskie

Są doskonałym źródłem selenu, pierwiastka, który odgrywa kluczową rolę w procesach reprodukcyjnych! W istotnym stopniu przyczynia się on do poprawy parametrów spermy! Gwarantuje żywotność i ruchliwość plemników, dodatkowo pozytywnie wpływa na potencję, neutralizuje szkodliwe działanie wolnych rodników! Oczywiście, to jeszcze nie wszystko, co orzechy brazylijskie mają nam do zaoferowania! Są bogate w witaminę E, która chroni organizm przed szkodliwym działaniem stresu, a tiaminę, która stymuluje produkcję męskich hormonów płciowych, w tym jednego najważniejszego — testosteronu 2)Ariane, M. Kluczkovski., Maristela, MArtins., Silmara, M. Mundim., Renata, H. Simoes., Karine, S. Nascimento., Helyde, A. Marinho., & Augusto, Kluczkovski Junior. (2015). Properties of Brazil nuts: A review. African Journal of Biotechnology14(8), 642–648. ! Jak przemycić je do diety? Najprościej zjeść je w formie przekąski, dorzucić do jogurtu lub owsianki. Ważne! Nie należy przesadzać z ich ilością, choć są bardzo zdrowe, zawierają 659 kcal w 100 g.

2. Łosoś atlantycki 

Ryby są niezwykle wartościowym elementem naszej diety, niestety nad wyraz niedocenianym i pomijanym! Statystyczny Polak zjada ich ok. 12 kg rocznie, tymczasem mieszkańcy Estonii aż cztery razy więcej i to właśnie oni mogą pochwalić się najlepszą jakością nasienia w Europie! Sądzimy, że to wystarczający argument do tego, aby włączyć je do codziennego menu! Czym się kierować w trakcie zakupów? Jaki gatunek wybrać? Najzdrowszy jest oczywiście łosoś łowiony w wodach Pacyfiku, który zawiera dobrej jakości białko, nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3. Ponadto dostarcza niezwykle cennej witaminy D3, która bez dwóch zdań nie jest obojętna dla męskiego nasienia. Wpływa zarówno na ruchliwość, jak i liczebność plemników!

3. Pomidory

Dieta bogata w likopen może pomóc w walce z epidemią męskiej niepłodności, donoszą specjaliści! To aktywny biologicznie przeciwutleniacz, który niweluje szkodliwe działanie wolnych rodników, wzmacnia odporność organizmu, pozytywnie wpływa na morfologię plemników — zwiększa szanse na naturalne poczęcie 3)Lenucci, M. S., Cadinu, D., Taurino, M., Piro, G., & Dalessandro, G. (2006). Antioxidant composition in cherry and high-pigment tomato cultivars. Journal of agricultural and food chemistry, 54(7), 2606-2613.! Jego najlepszym źródłem są pomidory!

4. Awokado

Awokado nazywane również smaczliwką, to bez wątpienia jeden z najzdrowszych owoców na świecie! Skrywa w sobie witaminy, minerały, błonnik, nienasycone kwasy tłuszczowe z bardzo dobrą proporcją Omega-6 do Omega-3 4)Stolińska-Fiederowicz, Jedz zielone, Wydawnictwo M, Kraków, 2019.. Zapobiega przedwczesnemu starzeniu się organizmu, chroni plemniki przed uszkodzeniami! To jeszcze nie wszystko! Obecny w nim kwas foliowy pozytywnie wpływa na jakość nasienia, razem z cynkiem i selenem może zwiększyć ilość plemników aż o 74 proc.


Czytaj również: Najsilniejszy afrodyzjak dla mężczyzn! Sprawdź dlaczego warto jeść ostrygi!


5. Olej z czarnuszki

Płynne złoto Faraonów, eliksir dla mężczyzn — tak o nim mówią! Podnosi poziom testosteronu we krwi, zwiększa ilość plemników! Co więcej, wykazuje silne działanie przeciwzapalne!

  • Wzrost objętości nasienia aż o 11,7%!
  • Całkowita liczba plemników większa aż 38,2%!
  • Poprawa parametrów nasienia  na poziomie 24,2 %!

W celach propołodnościowych zaleca się spożywanie dwóch łyżek oleju z czarnuszki w ciągu dnia 5)Mańkowska D., Bylka W. : Nigella sativa L.- związki czynne, aktywność biologiczna, s.109-121. , najlepiej na czczo jeszcze przed zjedzeniem śniadania. Uwaga! Jego smak jest dość intensywny, lekko gorzki! Z pewnością nie jest to produkt, który przypadnie do gustu wszystkim!

6. Pomarańcze

Pomarańcze obfitują w witaminę C, która korzystnie wpływa na morfologię nasienia — pomaga pozbyć się ewentualnych nieprawidłowości występujących w jego obrębie. Dobrze zbudowany plemnik składa się z gładkiej i owalnej główki, wstawki oraz witki. Wystarczy jeden defekt, aby nazwać go aberracyjnym!

7. Jaja 

Niskokaloryczne, bogate w proteiny, minerały, w tym niezwykle ważne dla męskiej płodność cynk oraz selen — jajka bo o nich mowa, to produkt, który bez dwóch zdań zasługuje na Twoją uwagę! Przed zakupem warto jednak sprawdzić skorupkę, a konkretnie umieszczony na niej kod! “Zero” świadczy o najwyższej jakości — hodowli ekologicznej 6)Tomczyk Ł, Szablewski T, Cegielska-Radziejewska R. Wartość odżywcza jaj konsumpcyjnych pozyskiwanych od kur niosek utrzymywanych w różnych systemach. Żywność: nauka – technologia – jakość. 2016;(nr 6 (109)):20–7.

7. Imbir

Imbir pozytywnie wpływa na męskie funkcje seksualne! Jest bogaty w cynk, magnez, antyoksydanty 7)S.P. Malu i wsp.:, Antibacterial Activity and Medicinal Properties od Ginger, Global Journal of Pure and Applied Science 2009 . Redukuje stężenie prozapalnych cytokin, które mogą zaburzać podstawowe funkcje plemników! Ponadto zwiększa napływ krwi do prącia, ułatwiając tym samym osiągnięcie erekcji! Najzdrowsze jest świeże kłącze, które można wykorzystać do przygotowania prozdrowotnego naparu lub dodać do ulubionego dania! Świetnie pasuje zarówno do mięs, jak i deserów!

9. Owoce jagodowe

Jagody, borówki, maliny i truskawki, porzeczki, czyli bogactwo przeciwutleniaczy, błonnika, witaminy C! Chronią plemniki przed szkodliwym działaniem stresu oksydacyjnego, a oprócz tego zwiększają ich ilość oraz jakość! Kolejną niewątpliwą zaletą jest niewielka ilość kalorii oraz cukru 8)Mazza, G., Kay, C. D., Cottrell, T., & Holub, B. J. (2002). Absorption of anthocyanins from blueberries and serum antioxidant status in human subjects. Journal of agricultural and food chemistry50(26), 7731-7737.! Można więc bez jakiś większych obaw włączyć je do swojej diety!

10. Pieczywo pełnoziarniste

Dlaczego pieczywo pełnoziarniste to obowiązkowy element diety wspierającej płodność? Argumentów jest całe mnóstwo! To doskonałe źródło cynku, żelaza, błonnika, witamin z grupy B 9)Semba RD, Shardell M, Trehan I, Moaddel R, Maleta KM, Ordiz MI, Kraemer K, Khadeer M, Ferrucci L, Manary MJ. Metabolic alterations in children with environmental enteric dysfunction. Sci Rep. 2016 Jun 13;6:28009. doi: 10.1038/srep28009., które usprawniają przebieg spermatogenezy, wykazują korzystny wpływ na gospodarkę hormonalną! Są szczególnie ważne dla mężczyzn zmagających się z niskim poziomem testosteronu we krwi!

Plemnikowe superfoods. Sprawdź co poprawi jakość twojego nasienia?
Rate this post

Przypisy   [ + ]

1.Co to jest Superfood? Marta Ciastoch; Newsweek, styczeń 2015
2.Ariane, M. Kluczkovski., Maristela, MArtins., Silmara, M. Mundim., Renata, H. Simoes., Karine, S. Nascimento., Helyde, A. Marinho., & Augusto, Kluczkovski Junior. (2015). Properties of Brazil nuts: A review. African Journal of Biotechnology14(8), 642–648.
3.Lenucci, M. S., Cadinu, D., Taurino, M., Piro, G., & Dalessandro, G. (2006). Antioxidant composition in cherry and high-pigment tomato cultivars. Journal of agricultural and food chemistry, 54(7), 2606-2613.
4.Stolińska-Fiederowicz, Jedz zielone, Wydawnictwo M, Kraków, 2019.
5.Mańkowska D., Bylka W. : Nigella sativa L.- związki czynne, aktywność biologiczna, s.109-121.
6.Tomczyk Ł, Szablewski T, Cegielska-Radziejewska R. Wartość odżywcza jaj konsumpcyjnych pozyskiwanych od kur niosek utrzymywanych w różnych systemach. Żywność: nauka – technologia – jakość. 2016;(nr 6 (109)):20–7
7.S.P. Malu i wsp.:, Antibacterial Activity and Medicinal Properties od Ginger, Global Journal of Pure and Applied Science 2009
8.Mazza, G., Kay, C. D., Cottrell, T., & Holub, B. J. (2002). Absorption of anthocyanins from blueberries and serum antioxidant status in human subjects. Journal of agricultural and food chemistry50(26), 7731-7737.
9.Semba RD, Shardell M, Trehan I, Moaddel R, Maleta KM, Ordiz MI, Kraemer K, Khadeer M, Ferrucci L, Manary MJ. Metabolic alterations in children with environmental enteric dysfunction. Sci Rep. 2016 Jun 13;6:28009. doi: 10.1038/srep28009.

About Redakcja

Konsultacje Marek Krajewski - zakładka kontakt. Produkty opisywane na stronie są testowane przez nas oraz przez naszych ekspertów. Wszystkie zdjęcia produktów są wykonywane przez nas.

View all posts by Redakcja →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *