Jak zrobić domowe fit batony proteinowe?

Zdrowe, smaczne, sycące, cieszące oko swoim wyglądem fit batonty proteinowe. Zawierają mnóstwo pożytecznych dla organizmu składników! Przygotowanie ich tylko z pozoru wydaje się trudne. Tak naprawdę zajmuje kilkanaście minut! Idealne jako przekąska przed lub potreningowa! Wygospodaruj odrobinę czasu, zdobądź potrzebne składniki i zaszyj się w kuchni. Efekt może Cię zaskoczyć!

Domowy baton proteinowy

Domowy baton proteinowy to coś więcej niż zwykła przekąska! To produkt o podwyższonej zawartości białka. Jest pozbawiony szkodliwych substancji słodzących oraz innych zbędnych dodatków — barwników, konserwantów! Może być zamiennikiem tradycyjnych słodyczy lub dodatkiem do pełnowartościowego posiłku. Sprawdzi się zarówno u amatorów, jak i u osób profesjonalnie zajmujących się sportem. Doskonale syci i zaspokaja głód, nie powoduje nagłego wyrzutu insuliny. Co więcej, dzięki kieszonkowemu rozmiarowi można go zabrać dosłownie wszędzie! Do pracy, do szkoły, na siłownię. To dopiero początek zalet!

  • Prawidłowa masa ciała — słodycze są zmorą każdego odchudzającego! Zazwyczaj to właśnie one zaprzepaszczają nasze starania o lepszą sylwetkę. Zaburzają metabolizm, wzmagają apetyt, sprzyjają odkładaniu tkanki tłuszczowej. Mało tego! Powodują wyrzuty sumienia! Batony proteinowe mogą temu zapobiec! Dostarczają bardzo dużo wartości odżywczych przy stosunkowo niewielkiej liczbie kalorii. Sprzyjają odchudzaniu,  utrzymaniu prawidłowej masy ciała!
  • Brak wyrzutów sumienia — batony proteinowe, a w szczególności te domowe mają zdecydowanie lepszy skład, niż tradycyjne słodycze! Tak naprawdę to my nadajemy im ton! Tylko od nas zależy to, co się w nich znajdzie! Masło orzechowe, odżywka białkowa, bakalie, owoce — wybór dodatków jest ogromny!
  • Wzrost energii — nie bez powodu zawodowi sportowcy sięgają po domowe batony proteinowe. Zjedzone od 45 do godziny przed planowanym treningiem dodają energii, podnoszą wytrzymałość i usprawniają metabolizm!
  • Skoncentrowane źródło składników odżywczych — domowe batony proteinowe to nie tylko porządna dawka białka, ale również witamin, minerałów i niezwykle wartościowego dla naszego organizmu błonnika! To włókno pokarmowe, które nie ulega trawieniu. Reguluje pracę jelit, zapobiega napadom wilczego głodu, obniża poziom cholesterolu we krwi, pozytywnie wpływa na układ sercowo-naczyniowy!
  • Kontrola apetytu — domowe batony proteinowe ze względu na wysoką zawartość błonnika są trawione powoli, nie podnoszą poziomu cukru we krwi. Zapobiegają napadom wilczego głodu! Posiadają znacznie niższy indeks glikemiczny w porównaniu do tradycyjnych słodkości!

Jak zrobić domowe fit batony proteinowe?

Umiejętności kulinarne są tutaj zbędne, gdyż domowych batonów proteinowych nie da się zepsuć! Z ich przygotowaniem poradzi sobie każdy, nawet największy laik! Składniki niezbędne do ich wykonania na pewno znajdziesz w domu, a jeśli nie wystarczy wybrać się do pobliskiego supermarketu. Jesteśmy przekonani, że kupisz w nim wszystko, czego potrzeba. Pod znakiem zapytania pozostaje jedynie odżywka białkowa, aczkolwiek i bez niej przepis się uda! Poniżej prezentujemy aż cztery sprawdzone pomysły!

1. Domowe batony proteinowe bez odżywki

Składniki

  • Olej kokosowy — 50 g
  • Wiórki kokosowe —200 g
  • Erytrytol — 100 g
  • Mleczko kokosowe — 400 g
  • Czekolada gorzka lub mleczna bez dodatku cukru — 100 g

Do dużej miski wsypać wiórki kokosowe, erytrytol i dokładnie wymieszać. Z kolei do garnuszka wlać mleczko koksowe i olej. Podgrzać na wolnym ogniu. Odstawić do ostygnięcia, a następnie połączyć z suchymi składnikami. Dokładnie wymieszać. Z powstałej masy formować batoniki. Układać na desce lub talerzu. Całość polać roztopioną wcześniej czekoladą. Włożyć do lodówki na kilka godzin. Gotowe!

2. Domowe batony proteinowe pieczone

Składniki

  • Płatki owsiane — 2,5 szklanki
  • Banany z ciemną skórką — 2 sztuki
  • Czekolada gorzka lub mleczna bez dodatku cukru — 50 g
  • Masło orzechowe — 50 g
  • Odżywka białkowa w ulubionych smaku — 50 g
  • Szczypta soli

Banany rozgnieść w misce. Dodać płatki owsiane, masło orzechowe, odżywkę białkową i drobno posiekaną czekoladę. Całość dokładnie wymieszać. Gotową masę przelać do keksówki wyłożonej pergaminem. Piec 30 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Po wystudzeniu pokroić na prostokątne batony. Przechowywać w szczelnym pudełku w temperaturze pokojowej.

3. Batony proteinowe z daktylami

Składniki

  • Banany — 2 sztuki
  • Płatki owsiane górskie — 2 szklanki
  • Drobno posiekane orzechy — 0,5 szklanki
  • Drobno posiekane daktyle — 0,5 szklanki

Płatki zmielić w młynku lub blenderze, wsypać do miski. Dodać rozgniecione banany, orzechy i daktyle. Całość dokładnie wymieszać. Wykładać na blachę wyłożoną pergaminem formując batony. Piec ok. 15-20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

4. Batony proteinowe z masłem orzechowym

Składniki

  • Płatki owsiane górskie — 2 szklanki
  • Dobrej jakości masło orzechowe — 1 szklanka
  • Miód lub syrop klonowy — 0,5 szklanki
  • Mleko — 0,5 szklanki
  • Odżywka białkowa  w ulubionym smaku — 1 szklanka
  • Opcjonalnie — posiekane orzechy, czekolada, daktyle

Mleko połączyć z masłem orzechowym i miodem. Podgrzewać na wolnym ogniu aż do uzyskania gładkiej masy. Odstawić do wystygnięcia. Następnie dodać płatki owsiane, odżywkę białkową i ewentualne dodatki. Dokładnie wymieszać. Całość rozprowadzić na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Włożyć do lodówki na kilka godzin. Następnie pokroić w niewielkie kwadraty. Przełożyć w szczelny pojemnik i przechowywać w temperaturze pokojowej. Spożyć w przeciągu tygodnia.

5. Batony proteinowe przepis bez pieczenia

Składniki

  • Masło orzechowe bez cukru i oleju palmowego — 70 g
  • Płatki owsiane — 100 g
  • Odżywka białkowa (najlepiej karmelowa lub ciasteczkowa) — 100 g
  • Siemię lniane mielone — 30 g
  • Syrop klonowy — 1 łyżka
  • Posiekane drobno orzechy włoskie — 30 g
  • Letnia woda — 200 ml

Wszystkie składniki umieścić w dużej misie. Wyrobić ręką na gładką masę. Następnie przełożyć do kwadratowej formy do pieczenia. Dokładnie wyrównać. Wsadzić na godzinę do zamrażalnika. Po wyjęciu pociąć na batony.

Wskazówki!

  • Odżywkę białkową możesz zastąpić mąką kokosową, migdałową lub mlekiem w proszku. Wiedz jednak, że wówczas wartość energetyczna batona się zmieni!
  • Masz celiakie? Żaden problem! Zwykłe płatki owsiane możesz zastąpić bezglutenowi, jaglanymi, ryżowymi.

Domowe fit batony proteinowe najczęściej zadawane pytania i wątpliwości!

  1. Czy domowe batony proteinowe są zdrowe? Tak! Są źródłem wielu cennych dla naszego organizmu składników! Witaminy, minerały, dobrej jakości białko, tłuszcze i węglowodany! Stanowią w pełni pełnowartościową , zdrową przekąskę!
  2. Czy domowe batony proteinowe pomogą mi schudnąć? Tak, pod warunkiem, że będą odpowiednio wkomponowane w jadłospis! Warunkiem skutecznej redukcji jest odpowiedni bilans kaloryczny!
  3. Czy domowe batony proteinowe są odpowiednie na masie? Tak! Można je stosować zarówno na masie, jak i na redukcji. Cel sylwetkowy nie najmniejszego znaczenia! To przekąska uniwersalna!
  4. Jak przechowywać domowe batony proteinowe? Batony należy przechowywać w szczelnie zamkniętym pojemniku w temperaturze pokojowej lub w lodówce. Spożyć w przeciągu kilku dni.
  5. Jak często można jeść domowe batony proteinowe? Choć batony proteinowe nie powinny stanowić podstawy naszej diety, nieraz mogą nam uratować życie! Uchronić przed napadem wilczego głodu, zakupem niezdrowych słodyczy!

Domowe fit batony proteinowe kontra sklepowe. Najważniejsze różnice!

Nie ma się co oszukiwać, domowe fit batony proteinowe smakują zupełnie inaczej, niż ich sklepowe odpowiedniki. Mają też odmienny skład — ze względu na obecność płatków owsianych, zawierają więcej węglowodanów. Czasami bliżej im do energetycznych, aniżeli proteinowych. Ich niewątpliwą zaletą jest brak sztucznych dodatków — barwników i konserwantów. Na uwagę zasługuje również atrakcyjna cena. A zatem — kupić czy przygotować samemu? Niestety, nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Nie każdy ma czas i chęci na eksperymenty kulinarne.

Domowe fit batony proteinoweSklepowe batony proteinowe
  • Pełna kontrola nad składem
  • Oszczędność pieniędzy
  • Odkrywanie nowych smaków i przepisów
  • Kontrowersyjna zawartość białka
  • Krótka data ważności
  • Konieczność specjalnego przechowywania
  • Wrażliwość na temperaturę
  • Krucha konsystencja
  • Szeroki wachlarz smaków
  • Wysoka zawartość białka
  • Poręczne, łatwe do zabrania ze sobą w drogę
  • Gładka i zbita konsystencja
  • Chemiczne dodatki

Domowe fit batony proteinowe. Kiedy po nie sięgnąć?

Dbasz o dietę? Starasz się dobrze odżywiać, ale nie potrafisz całkowicie zrezygnować ze słodyczy? W takiej sytuacji powinieneś rozważyć włączenie batonów proteinowych do swojej diety. Smaczne, mniej kaloryczne, zdrowsze — z powodzeniem zastąpią sklepowe łakocie! Zawierają mniej cukru, a zarazem więcej białka. Sprawdź, w jakich sytuacjach warto po nie sięgnąć!

  • Zamiennik tradycyjnego posiłku — domowe fit batony proteinowe to idealne rozwiązanie dla osób, którym brakuje czasu na przygotowanie śniadania! Stanowią doskonały substytut tradycyjnej owsianki!
  • Odchudzanie — domowe fit batony proteinowe są doskonałym źródłem białka i węglowodanów! Pomagają kontrolować apetyt, zapobiegają napadom wilczego głodu, regulują pracę jelit, przyspieszają metabolizm. Idealnie sprawdzą się w trakcie odchudzania!
  • Metoda na głoda — domowe fit batony proteinowe są bogate w błonnik. Świetnie tłumią apetyt, regulują poziom glukozy we krwi, dają uczucie sytości!
  • Zastrzyk energii po treningu — mięśnie po treningu muszą się zregenerować. Domowe fit batony proteinowe wspomogą ten proces! Uchronią przed katabolizmem, pomogą uzupełnić brakujące aminokwasy.
  • Element zdrowej diety — domowe fit batony proteinowe to doskonałe źródło białka, witamin, minerałów i niezwykle ważnego dla naszego metabolizmu błonnika! Zdecydowanie warto włączyć je do swojego menu! Można je spożywać solo między posiłkami, zabrać do szkoły czy też pracy! Zjeść po skończonym treningu!

Podsumowanie

Domowe fit batony proteinowe to doskonała alternatywa dla niezdrowych i bogatych w cukier słodyczy! Doskonale zaspokajają apetyt, są źródłem wielu składników odżywczych. Bez trudu przygotujesz je w swoim domu. Wystarczy odrobina chęci i wolnego czasu! Żyjesz w ciągłym biegu? Nic straconego! Możesz również skusić się na gotowy produkt! Na rynku nie brakuje batonów proteinowych z dobrym składem!

Jak zrobić domowe fit batony proteinowe?
Rate this post

About Redakcja

Konsultacje Marek Krajewski - zakładka kontakt. Produkty opisywane na stronie są testowane przez nas oraz przez naszych ekspertów. Wszystkie zdjęcia produktów są wykonywane przez nas.

View all posts by Redakcja →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *