Jabłczan kreatyny – czym jest? I jak go stosować?

Czujesz, że jesteś gotów wrócić do regularnych treningów po przerwie? Chcesz zrobić formę na wakacje, a może wręcz przeciwnie — na długie lata? Umiejętnie skonstruowany plan jest gwarancją sukcesu! Składa się na niego wiele czynników, w tym również odpowiednio dobrana suplementacja. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że to właśnie ona może rzutować na efekty lub ich brak! Co stosować, aby ćwiczenia na siłowni dawały lepsze rezultaty? Jeżeli zależy Ci na wzroście beztłuszczowej masy mięśniowej, powinieneś rozważyć zakup jabłczanu kreatyny. Dlaczego właśnie on? Jaka jest jego przewaga nad pozostałymi formami? Zdradzamy!

Jabłczan kreatyny

Jabłczan kreatyny to jedna z najbardziej zaawansowanych form kreatyny polecana osobom aktywnym fizycznie i nie tylko! Posiada wiele alternatywnych zastosowań! Korzystnie wpływa na samopoczucie i kondycję psychofizyczną. Najnowsze badania naukowe pokazują, że może być pomocny w leczeniu depresji! Charakteryzuje się bardzo dobrą przyswajalnością i stabilnością. Szybko się rozpuszcza i wchłania do tkanek. W przeciwieństwie do swoich braci — monohydratu, chelatu, cytrynianu, esteru, pirogronianu, orotanu nie powoduje efektu retencji! Nie zwiększa ilości wody podskórnej, co przy pozostałych formach jest standardem! Co jeszcze ma nam do zaoferowania? Co na jego temat mówią badania?


Dowiedz się: Jak duże mięśnie można zbudować w 1, 2 bądź 3 miesiące?


Jabłczan kreatyny co to?

Odpowiedź na to pytanie znajduje się w nazwie! To połączenie kreatyny z kwasem jabłkowym w proporcjach 1:3.

  • Kreatyna — to składowa trzech aminokwasów — argininy, glicyny i metioniny. Naturalnie występująca w organizmie człowieka, zgromadzona głównie w mięśniach. W niewielkich ilościach również w mózgu, nerkach, jądrach i wątrobie. O ile statystyczny Kowalski nie musi zawracać sobie nią głową, sportowiec już tak. Dostarczana z zewnątrz wykazuje silne działanie anaboliczne. Transportowana jest do komórek mięśniowych przez krew, gdzie przekształca się w fosfokreatynę. Następnie rozkłada się, tworząc ATP, czyli energię.
  • Kwas jabłkowy — to w pełni naturalny organiczny związek chemiczny biorący aktywny udział w procesie glikolizy tlenowej. Rozluźnia i przynosi ulgę obolałym mięśniom — może być niezwykle pomocny w walce z zakwasami. Dodatkowo pozytywnie wpływa na kondycję układu pokarmowego, reguluje pracę jelit, poziom cukru we krwi!

Jabłczan kreatyny działanie

Pozyskiwanie kreatyny z pożywienia jest możliwe, to fakt. Jednak nadzwyczaj uciążliwe! Wiąże się z jedzeniem niewyobrażalnej ilości produktów odzwierzęcych! Aby pokryć dzienne zapotrzebowanie na ten związek, trzeba byłoby pochłonąć kilogramowy stek! Zadanie tak trudne, że mogłoby przerosnąć nawet samego Roberta Burneike — jednego z największych fanów mięsa! Z tych właśnie względów, kreatynę najprościej jest supelementować. Wystarczy jedna miarka lub kilka tabletek. Dlaczego warto? Korzyści płynące z tych działań są doprawdy nieocenione dla naszego zdrowia, samopoczucia i kondycji rzecz jasna!

  • Zwiększona produkcja energii!
  • Wzrost siły i beztłuszczowej masy mięśniowej!
  • Lepsza regeneracja!
  • Zwiększona synteza glikogenu!
  • Lepsza tolerancja treningowa!
  • Wzmożona adaptacja masy mięśniowej!
  • Minimalizuje ryzyko kurczy i zakwasów!

Co istotne, kreatyna jest bardzo dobrze przebadana, a korzyści płynące z jej stosowania zostały udowodnione w licznych eksperymentach i testach!


Poznaj odpowiedź na pytanie: Dlaczego nie mogę zbudować masy mięśniowej?


Jabłczan kreatyny dla kogo będzie odpowiedni?

Jabłczan kreatyny to propozycja dla osób, którym zależy na zwiększeniu siły i wytrzymałości mięśni bez przybierania na wadze! Sprawdzi się w sportach wysiłkowych, takich jak bieganie, pływanie, sztuki walki. Może być stosowany zarówno w okresie redukcji tkanki tłuszczowej, jak i rzeźbienia sylwetki. Cel to nie wszystko. Równie ważny jest staż treningowy! To suplement dla zaawansowanych! Początkujący mogą darować sobie jego zakup.

Monohydrat kreatyny czy jabłczan? Najważniejsze różnice!

Monydrat1) Walker JB. Creatine: biosynthesis, regulation, and function. Adv Enzymol. 1979;50:177–252 jest najprostszą formą kreatyny. Z kolei jabłczan nieco bardziej zaawansowaną. Różnice widać już na pierwsze rzut oka.

Monohydrat kreatynyJabłczan kreatyny
Cząsteczka wody i kreatyny połączona w jedną molekułę.Cząsteczka kreatyny połączona z dwoma cząsteczkami kwasu jabłkowego.

A to dopiero początek! Jabłczan, w przeciwieństwie do monohydratu, charakteryzuje się o wiele większą stabilnością. Jest odporny na kwaśne środowisko układu pokarmowego, nie zatrzymuje wody w organizmie — nie powoduje efektu ciężkości. Działa wolniej, ale za to daje długofalowe rezultaty. Stosujące go osoby obserwują wzrost beztłuszczowej masy ciała, siły i energii. Doświadczają również lepszej regeneracji. Są w stanie trenować dłużej i bardziej efektywnie.

Jabłczan kreatyny dawkowanie — przed czy po treningu?

Można wyróżnić kilka, jak nie kilkanaście szkół dawkowania jabłczanu kreatyny! Patrząc na jego właściwości, najlepszym momentem jest okres okołotreningowy. Czas to jedno, sposób podania to drugie. Najnowsze badania sugerują, że najbardziej optymalna dawka to 5 mg na dobę. Nie ma też potrzeby robienia tzw. faz nasycenia.

  • Jabłczan kreatyny na czczo czy nie? Istnieje wiele zwolenników stosowania jabłczanu kreatyny na czczo, jeszcze przed zjedzeniem śniadania. Argumentem jest większa przyswajalność, jednak specjaliści obalają tę teorię. Uważają, że nie ma sensu się katować!
  • Z czym najlepiej łączyć jabłczan kreatyny? Jabłczan kreatyny dobrze się czuje w towarzystwie węglowodanów! Spożywany wraz z nimi wchłania się 60 proc. szybciej!
  • Jak długo stosować jabłczan kreatyny? Jeszcze jakiś czas temu ciągłe przyjmowanie kreatyny było uważane za szkodliwe, dziś nie ma ku temu żadnych przeciwskazań. Liczne badania i eksperymenty wykazały, że suplement ten nie uzależnia. Można go stosować przez dłuższy okres czasu, bez konieczności robienia przerw. Co się stanie, gdy się na nią zdecydujemy? Poziom kreatyny w mięśniach wróci do stanu sprzed kuracji. Odczuwalny może być niewielki spadek sił. Nie jest to jednak równoznaczne z całkowitą utratą efektów!

Jabłczan kreatyny Olimp, KFD co kupić?

Jabłczan kreatyny charakteryzuje się bardzo dobrą rozpuszczalnością. Idealnie komponuje się z wodą czy też sokiem. Jest dostępny w różnych formach oraz smakach. Możemy zdecydować się na zakup proszku lub tabletek.

  • Jabłczan kreatyny w proszku — miarkę produktu rozpuścić w 200-300 ml napoju. Stosować dwa razy dziennie. W dni nietrenigowe po przebudzeniu, a w treningowe przed lub po wizycie na siłowni.
  • Jabłczan kreatyny w tabletkach — 3 tabletki dwa razy dziennie. W trakcie śniadania, przed lub po treningu.

Cena preparatu jest uzależniona od nie tylko od gramatury, ale również formy, jak i producenta. Za najtańszy produkt zapłacimy ok. 24 zł, a za najdroższy ponad 120 złotych!


Dowiedz się: Jak zrobić domowe fit batony proteinowe?


Jabłczan kreatyny wady i zalety

Jak każdy suplement tak i ten ma swoje wady i zalety. Z pewnością nie sprawdzi się u wszystkich. Jeżeli oczekujesz szybkich wręcz natychmiastowych efektów, możesz darować sobie jego zakup!

WadyZalety
  • Cena
  • Brak natychmiastowych rezultatów
  • Wysoka stabilność
  • Bardzo dobra wchłanialność
  • Długofalowe efekty
  • Dobra rozpuszczalność

Jabłczan kreatyny skutki uboczne

Jabłczan kreatyny to jeden z najbezpieczniejszych, a zarazem najlepiej przebadanych suplementów diety dla sportowców. Skutki uboczne występują niezwykle rzadko! Zazwyczaj są spowodowane przedawkowaniem lub nieodpowiednim stosowaniem!

Jabłczan kreatyny czy warto?

Jabłczan kreatyny to propozycja dla osób obytych z siłownią i treningami. Wiele niezależnych badań potwierdza jego działanie. Możemy spodziewać się przyrostu siły i wytrzymałości, lepszej regeneracji, poprawy proporcji i wyglądu sylwetki. W przeciwieństwie do popularnego monohydratu, daje długotrwałe i miłe dla oka efekty!

Jabłczan kreatyny – czym jest? I jak go stosować?
Rate this post

Przypisy   [ + ]

1. Walker JB. Creatine: biosynthesis, regulation, and function. Adv Enzymol. 1979;50:177–252

About Redakcja

Konsultacje Marek Krajewski - zakładka kontakt. Produkty opisywane na stronie są testowane przez nas oraz przez naszych ekspertów. Wszystkie zdjęcia produktów są wykonywane przez nas.

View all posts by Redakcja →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *