Cynk i selen na potencję. Duet idealny?

Jeden jest nazywany pierwiastkiem młodości, gdyż spowalnia procesy starzenia się organizmu i przyspiesza regenerację tkanek, pozytywnie wpływa na potencję, wzmacnia libido! Drugi posiada silne właściwości antyoksydacyjne, wspiera utrzymanie prawidłowego poziomu testosteronu we krwi, poprawia ruchliwość plemników oraz zwiększa produkcję spermy! Cynk i selen, bo o nich mowa, to duet idealny! Polecany mężczyznom zmagającym się zaburzeniami erekcji oraz płodności. W jakiej formie najlepiej go stosować? Jak nie dopuścić do niedoborów? I jak ewentualnie rozpoznać u siebie ten stan? Rozwiewamy wszystkie wątpliwości i odpowiadamy na najbardziej nurtujące pytania!


Dowiedz się: Jakie zielona warzywa warto jeść na potencję? Poznaj ich właściwości!


Cynk i selen — minerały niezbędne w diecie mężczyzny!

My, faceci mamy zgoła różne zapotrzebowanie na witaminy i minerały, aniżeli kobiety i jest to ściśle związane z odmienną budową ciała, układu kostnego. Dla nas najważniejsze są cynk i selen, a dla nich magnez i żelazo! Dlaczego?

  • Cynk — to pierwiastek śladowy niezbędny do prawidłowej pracy organów, układu hormonalnego, od którego w znacznym stopniu zależy nasza kondycja seksualna1) Gapys B., Raszeja-Specht A., Bielarczyk H.: Rola cynku w procesach fizjologicznych i patologicznych organizmu, Diagn Lab, 2014; 50(1): 45-52! Impotencja często ma swoje podłoże właśnie tutaj. Może stanowić konsekwencje niskiego poziomu testosteronu!
  • Selen — jest niezbędny do życia! Reguluje szereg procesów zachodzących we wnętrzu naszego organizmu! Działa ochronnie na układ immunologiczny, zapobiega namnażaniu wirusów i bakterii, chroni serce i neurony 2)Klecha B., Bukowska B.: Selen w organizmie człowieka – charakterystyka pierwiastka i potencjalne zastosowanie terapeutyczne. Bromat. Chem. Toksykol XLIX,4, 818-829. 2016. Pozytywnie oddziałuje na prostatę, płodność, jakość oraz ilość plemników! Co więcej, wpływa na metabolizm testosteronu oraz wzmacnia libido. U mężczyzn gromadzi się głównie w jądrach i jest systematycznie wydalany ze spermą! Jego niedobór może odbić się nie tylko na naszym samopoczuciu, ale również kondycji seksualnej!

Jak widać, prawidłowy poziom tych pierwiastków jest kluczowy dla zachowania dobrego zdrowia, samopoczucia i utrzymania kondycji seksualnej! Czym objawia się ich niedobór w organizmie? Jakie symptomy powinny nas zaniepokoić?

Niedobór cynku i selenu objawy

Niedobór cynku i selenu to częsty problem. Dotyczy głównie mężczyzn, którzy mają źle zbilansowaną dietę, prowadzą niezdrowy styl życia. Jak rozpoznać pierwsze sygnały tego stanu? Objawami, które najłatwiej zaobserwować, gdyż są widoczne gołym okiem, jest pogorszenie kondycji cery, włosów i paznokci, a także nawracające infekcje i przeziębienia. Mogą również wystąpić zaburzenia koncentracji, smaku i rzecz jasna erekcji. Kolejny niepokojący symptom to kiepskie wyniki badania nasienia, gdyż minerały te biorą aktywny udział w procesie dojrzewania plemników i produkcji nasienia. Ponadto naszą czujność powinny zwrócić:

  • gwałtowny spadek libido — zdaniem specjalistów mniejszą ochotę na seks odczuwają ci, których dieta odbiega od ideału. Tłuste, ubogie w składniki odżywcze posiłki, sprawiają że ochota na seks i zbliżenia intymne maleje.
  • niepełny wzwód — nawet niewielki deficyt cynku lub selenu znacząco wpływa na funkcje seksualne mężczyzn, może skutkować problemami z osiągnięciem trwałej erekcji.
  • brak porannych erekcji — poranne erekcje nie wykazują bezpośredniego związku z erotyką, świadczą o zdrowiu! Ich brak powinien skłonić do wizyty u lekarza. Może wskazywać na niewystarczającą ilość snu, przemęczenie, źle zbilansowaną dietę — ubogą w cynk o raz w selen.
  • niemożność poczęcia — selen gwarantuje prawidłową ruchliwość plemników, a cynk pozytywnie wpływa na ich żywotność. Niedobory mogą skutkować poważnymi problemami z płodnością!

Jak ocenić poziom cynku i selenu w organizmie?

By upewnić się, czy w naszym organizmie znajduje się odpowiednia ilość cynku i selenu, należy udać się na badania. Najlepiej rano, na czczo, jeszcze przed zjedzeniem śniadania! Czas oczekiwania na wynik to max. 5 dni roboczych. Cena, niestety zwala z nóg! Za komplet przyjdzie nam zapłacić około 250 złotych!

Jak uzupełnić niedobory cynku i selenu?

Najlepszym sposobem na uzupełnienie ewentualnych niedoborów jest zmiana diety! Głównym źródłem cynku i selenu są: warzywa a w szczególności brokuły ryby morskie, jaja, orzechy brazylijskie, ryż brązowy, pestki dyni, nasiona słonecznika, kasza gryczana, wątróbka, ostrygi, strączki. To jednak niejedyna droga. Można również sięgnąć po specjalistyczne suplementy. Jeżeli chodzi o ich przyswajalność, należy pamiętać o kilku ważnych zasadach!

  • Cynku nie należy przyjmować wraz z posiłkiem, najlepiej dwie godziny przed lub po nim 3)2. Szcześniak M., Grimling B., Meler J.: Cynk – pierwiastek zdrowia, Farm Pol, 2014, 70(7): 363-366
    , ponieważ niektóre produkty spożywcze mogą zaburzać jego wchłanianie!
  • Nie powinno się popijać cynku kawą!
  • Nie wolno łączyć cynku z żelazem, gdyż upośledza on jego absorpcję!
  • Cynk zaburza wchłanialność niektórych antybiotyków i diuretyków, dlatego przed rozpoczęciem suplementacji warto skonsultować się z lekarzem!
  • Selen warto zażyć na czczo, najlepiej w towarzystwie witaminy E 4) Ratajczak M., Gietka-Czernel M.: Rola selenu w organizmie człowieka. Post N Med ; XXIX(12): 929-933.2016., która poprawia jego wchłanianie!

Czy wiesz, że…

jeden orzech brazylijski to ponad 100 proc. dziennego zapotrzebowania na selen?!


Dowiedz się: Jaki jest najsilniejszy afrodyzjak dla mężczyzn! Sprawdź dlaczego warto jeść ostrygi!


Podsumowanie

Żyjąc w ciągłym biegu, łatwo o deficyt kluczowych dla męskiego organizmu minerałów, który może okazać się dla nas niezwykle niebezpieczny, a zwłaszcza dla naszej potencji! Kluczowa więc będzie zmiana dotychczasowego stylu życia na zdrowszy! Zbilansowana dieta, a w razie konieczności dodatkowa suplementacja to przepis na uzupełnienie ewentualnych niedoborów — dobre zdrowie i kondycję seksualną!

Cynk i selen na potencję. Duet idealny?
Rate this post

Przypisy   [ + ]

1. Gapys B., Raszeja-Specht A., Bielarczyk H.: Rola cynku w procesach fizjologicznych i patologicznych organizmu, Diagn Lab, 2014; 50(1): 45-52
2.Klecha B., Bukowska B.: Selen w organizmie człowieka – charakterystyka pierwiastka i potencjalne zastosowanie terapeutyczne. Bromat. Chem. Toksykol XLIX,4, 818-829. 2016.
3.2. Szcześniak M., Grimling B., Meler J.: Cynk – pierwiastek zdrowia, Farm Pol, 2014, 70(7): 363-366
4. Ratajczak M., Gietka-Czernel M.: Rola selenu w organizmie człowieka. Post N Med ; XXIX(12): 929-933.2016.

About Redakcja

Konsultacje Marek Krajewski - zakładka kontakt. Produkty opisywane na stronie są testowane przez nas oraz przez naszych ekspertów. Wszystkie zdjęcia produktów są wykonywane przez nas.

View all posts by Redakcja →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *