Co najlepsze na potencje? Lista sprawdzonych sposobów!

Wśród kobiet ukuło się przekonanie, że myślimy tylko o seksie, a towarzyszącą mu erekcję traktujemy jak automat. Sęk w tym, że nawet najlepszy sprzęt może zawieść. I to jest okrutna prawda. Impotencja, bo o niej mowa to problem globalny! Szacuje się, że dotyczy co najmniej 152 mln. mężczyzn na całym świecie  —  w tym również Polaków. Jak leczyć i eliminować czynniki sprzyjające jej powstawaniu? Czy istnieje jeden, uniwersalny sposób na pokonanie zaburzeń erekcji? Czy sildenafil to konieczność, a może wręcz przeciwnie ostateczność? Odpowiadamy!

Co to jest potencja?

Wzwód, erekcja, a czym tak właściwe jest potencja? To zdolność organizmu do podjęcia wcześniej wymienionych czynności seksualnych.  Teoretycznie ma ją każdy, praktycznie? Cóż, badania nie pozostawiają żadnych wątpliwości! Każdy z nas choć raz zawiódł w łóżku. Stres, nadmiar obowiązków, zła dieta, choroby przewlekłe — przyczyn jest całe mnóstwo. Przyjrzyjmy się tym najczęściej spotykanym!

  • Stres, przemęczenie, traumatyczne doświadczenia z przeszłości, zły dobór partnerki — zarówno styl życia, jak i czynniki psychogenne odgrywają tutaj ogromną rolę. U niektórych mężczyzn sytuacje stresujące nie odbijają się jakimś większym echem, u innych z kolei doprowadzają do poważnych problemów, w tym również impotencji. Brak erekcji, niskie libido 1)McCoy NL, Davidson JM. A longitudinal study of the effects of menopause on sexuality. Maturitas. 1985 Sep;7(3):203–10, niemożność osiągnięcia satysfakcjonującego wzwodu — to wszystko może doprowadzić do pogorszenia kondycji psychicznej. Uruchamia się mechanizm błędnego koła, z którego naprawdę nie jest łatwo wyjść! Chroniczny stres stymuluje produkcję kortyzolu i prolaktyny — hormonów odpowiedzialnych za spadek dopaminy, co w efekcie skutkuje obniżonym popędem seksualnym.2)Augustine RA & Grattan DR (2008). Induction of central leptin resistance in hyperphagic pseudopregnant rats by chronic prolactin infusionEndocrinology 149, Działają one obkurczająco na ciała jamiste prącia, a co za tym idzie, zmniejszają szanse na odbycie satysfakcjonującego stosunku seksualnego. Kolejna zła wiadomość jest taka, że psychologiczne podłoże impotencji rzutują na relację z partnerką! Potwierdzają to badania Millward Brown: 21% mężczyzn uważa niemoc płciową za przyczynę konfliktów w małżeństwie lub związku. 3)„Potencja – dane ilościowe” – badanie Millward Brown dla Permen. „Raport z badania jakościowego (Idea Blog & IDI)” – badanie „Idea Cards” zrealizowane przez Millward Brown dla Permen. Efektem tych napięć może być nawet rozstanie!
  • Choroby serca lub tarczycy, cukrzyca, marskość wątroby — aby doszło do erekcji, organizm musi być sprawny. Tymczasem wraz z wiekiem nasza kondycja słabnie! Pojawiają się mniejsze lub większe problemy zdrowotne. Część z nich nie pozostaje obojętna dla naszej kondycji seksualnej. Mowa między innymi o: cukrzycy, miażdżycy, marskości wątroby, niedoczynności tarczycy 4)Krekora-Wolny. Niedoczynność tarczycy a otyłość. Wybrane Problemy Medyczne. Via Medica 2010 czy problemach układu krążenia. W wyniku tych przypadłości do członka dociera zbyt mała ilość krwi — niewystarczająca do osiągnięcia celu, czyt.: silnego i trwałego wzwodu.
  • Zła dieta, używki, niewystarczająca ilość snu, brak ruchu — problemy ze wzwodem wynikają często z niezdrowego stylu życia. Złe nawyki żywieniowe i znikoma aktywność fizyczna mogą skutkować impotencją! Zazwyczaj winne są niedobory składników mineralnych, takich jak: cynk5)Prasad A.S., Miale A., Jr., Farid Z., Sandstead H.H., Schulert A.R. Zinc metabolism in patients with the syndrome of iron deficiency anemia, hepatosplenomegaly, dwarfism, and hypogonadism. J. Lab. Clin., magnez, selen czy żelazo. Niestety, wielu mężczyzn nie zdaje sobie z tego sprawy. Wystarczy spojrzeć na nasze talerze — na próżno na nich szukać warzyw i owoców. Preferujemy tradycyjną kuchnię polską — kotlet schabowy w panierce, golonka, bigos, flaki. Dania te choć smaczne, mogą mieć niekorzystny wpływ na naszą kondycję seksualną i zdrowie. Nie sposób również nie wspomnieć o używkach! Wbrew temu, co mogłoby się wydawać, nie jest sprzymierzeńcem sił witalnych! Może bowiem doprowadzić do poważnych zmian hormonalnych oraz naczyniowych. Przyczynia się do problemów z erekcją6)Mulhall JP, Goldstein I, Bushmakin AG, et al. Validation of the erection hardness score. J Sex Med, wzwodem, libido.

Co najlepsze na potencje?

Impotencja jest problemem, którego nie należy lekceważyć. Bagatelizowana może doprowadzić do rozwoju wielu poważnych przypadłości czy też rozpadu związku. W jaki sposób można ją okiełznać? Niestety, nie ma jednej uniwersalnej metody. Wybór należy poprzedzić dogłębną diagnostyką. Pierwszym krokiem jest dokładana ocena sytuacji — wywiad lekarski. Ponadto zaleca się wykonanie następujących badań:

  • morfologia krwi 7)Cusack, L., De Buck, E., Compernolle, V., & Vandekerckhove, P. (2013). Blood type diets lack supporting evidence: a systematic review. The American journal of clinical nutrition, 98(1), 99-104
  • poziom cholesterolu,
  • stężenie glukozy,
  • poziom prolaktyny, kortyzolu, testosteronu
  • USG prącia

Na szczęście, nie zawsze potrzebne są radykalne zmiany. Jeżeli problem leży w psychice, pomocna może okazać się szczera rozmowa z partnerką lub wizyta u psychologa. W przypadku dysfunkcji organicznej stosuje się szeroko rozumiane farmaceutyki (na receptę i bez recepty), dietę, ćwiczenia, implanty i wiele innych. Szczegóły poniżej!

Leki na potencję na receptę

Wprowadza na polski rynek w 1998 roku Viagra jest aktualnie najczęściej przepisywanym lekiem na potencję. Za jego skutecznością stoi sildenafil — organiczny związek chemiczny, który początkowo był podawany tylko i wyłącznie pacjentom zmagającym się z nadciśnieniem. Wraz z upływem lat i rozwojem medycyny dostrzeżono jego kolejne właściwości. Jakie? Sildenafil zwiększa napływ krwi do prącia, czego efektem jest trwała i silne erekcja. Stosuje się go doustnie na około pół godziny przed planowaną aktywnością seksualną. Bez konsultacji z lekarzem można kupić 25 mg dawkę. Zakup mocniejszej (100 mg) wersji wymaga recepty! Niestety, stosowanie tej substancji może wiązać się z wieloma niedogodnościami — mdłości, silne bóle i zawroty głowy, senność, świszczący oddech, obrzęk ust.

Leki na potencję bez recepty

Od maja 2016 roku sildenafil sprzedawany jest również jako lek OTC — chodzi o 25 i 50 mg dawkę. Aktualny wykaz farmaceutyków prezentuje się następująco:

Na uwagę zasługuje również Bravera Control — to preparat w formie sprayu z lidokainą w składzie. Związek ten zmniejsza wrażliwość członka na dotyk, opóźniając tym samym moment nadejścia wytrysku.

Zioła na potencję

Poszukiwania “złotego środka” na potencję sięgają odległych czasów. Już w starożytności używano różnego rodzaju ziół i afrodyzjaków. Żeń-szeń syberyjski, korzeń maca, plama sabałowa, liść Damiana, lukrecja, buzdyganek naziemny to zaledwie namiastka tego, co Matka Natura jest nam w stanie zaoferować! Można je zakupić w postaci tabletek lub gotowych kompozycji służących do przygotowania naparów. Jakich efektów możemy się spodziewać po regularnej suplementacji?

  • Lepsze ukrwienie narządów płciowych
  • Regulacja hormonów
  • Wzrost libido
  • Większa wytrzymałość organizmu
  • Dłuższe i intensywniejsze stosunki seksualne
  • Wzmocnienie erekcji
  • Redukcja stresu

Zioła na potencję to idealne rozwiązanie dla mężczyzn zmagających się z nawracającą impotencją, będącą konsekwencją przewlekłego napięcia nerwowego lub zmęczenia. To również doskonała alternatywa dla leków syntetycznych, które choć skuteczne mogą powodować liczne skutki uboczne!

Dieta na potencję

Potencja bierze się ze zdrowia, a źle zbilansowana dieta je osłabia! I to właśnie o nią powinniśmy zadbać w pierwszej kolejności, w przeciwnym razie na nic zdadzą się inne rozwiązania! Co za tym jeść, aby nie zawodzić w łóżku? Istotnym elementem menu są produkty z pełnego przemiału — ciemne pieczywo, makaron, brązowy ryż. Na uwagę zasługują również gruboziarniste kasze, które są zasobne w kluczowe dla erekcji substancje! Magnez, potas, cynk, żelazo, błonnik, jod, selen, miedź, siarka — każda z nich dokłada swoją cegiełkę! Kolejnym ważnym składnikiem są nienasycone kwasy tłuszczowe, które zawarte są w: oliwie z oliwek, rybach, orzechach, nasionach. Nie sposób nie wspomnieć także o dobrej jakości białku — jaja, chude mięso, dobrej jakości sery i twarogi. Tym, co z kolei należy bezwzględnie wyeliminować są używki — papierosy, alkohol i inne. Zielono światło ma tylko wino — czerwonej, najlepiej wytrawne. Obecne w nich flawonoidy 8)Chahar MK, Sharma N, Dobhal MP, et al. Flavonoids: a versatile source of anticancer drugs [J] Pharmacogn Rev. 2011;5(9):1–12 opóźniają procesy starzenia oraz korzystnie wpływają na męską erekcją. Nie należy jednak przesadzać z jego ilością.  Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca spożycie max. 14 jednostek tygodniowo!

→ Czytaj również: Zaburzenia seksualne Polaków

→ Czytaj również: Problemy z erekcją

→ Czytaj również: Przedwczesny wytrysk. Jak sobie pomóc?

Ćwiczenia na potencje

Regularna aktywność fizyczna odgrywa kluczową rolę w leczeniu impotencji! Bieganie, pływanie, jazda na rowerze, a nawet szybkie spacery poprawiają ukrwienie narządów płciowych — zwiększają szansę na osiągnięcie satysfakcjonującego wzwodu. Dodatkowo ułatwiają odchudzanie — mężczyźni z nadwagą lub otyłością 9) Afshin A, Reitsma MB & Murray CJL Health effects of overweight and obesity in 195 countriesN. Engl. J. Med 377, 1496–1497 (2017) znacznie częściej zmagają się z zaburzeniami erekcji. Najnowsze badania donoszą, że 8 na 10 z nich zawodzi w łóżku! Ćwiczenia aerobowe, nazywane również tlenowymi warto uzupełnić o trening siłowy. Nie sposób nie wspomnieć także o mięśniach Kegla 10) “Pelvic floor muscle training exercises”. MedlinePlus. 10 October 2018. Retrieved 14 May 2020.— ich kondycja przekłada się na szeroko rozumianą sprawność seksualną!

Podsumowanie

Jak widać, istnieje szereg metod i zaleceń na poprawę jakości życia intymnego. Przy ich regularnym i odpowiednim stosowaniu, problemy z potencją mogą odejść w niepamięć! Seks powinien zbliżać, bawić i cieszyć, a nie wpędzać w kompleksy! Zrównoważony styl życia to podstawa do uniknięcia problemów w łóżku, dlatego nie warto zwlekać z wprowadzeniem stosownych zmian. Zdrowa dieta, regularna aktywność fizyczna, odpowiednia ilość snu, prawidłowo dobrana suplementacja w istotny sposób zmniejszają ryzyko wystąpienia zaburzeń erekcji!

Co najlepsze na potencje? Lista sprawdzonych sposobów!
5 (100%) 1 vote

Przypisy   [ + ]

1.McCoy NL, Davidson JM. A longitudinal study of the effects of menopause on sexuality. Maturitas. 1985 Sep;7(3):203–10
2.Augustine RA & Grattan DR (2008). Induction of central leptin resistance in hyperphagic pseudopregnant rats by chronic prolactin infusionEndocrinology 149,
3.„Potencja – dane ilościowe” – badanie Millward Brown dla Permen. „Raport z badania jakościowego (Idea Blog & IDI)” – badanie „Idea Cards” zrealizowane przez Millward Brown dla Permen.
4.Krekora-Wolny. Niedoczynność tarczycy a otyłość. Wybrane Problemy Medyczne. Via Medica 2010
5.Prasad A.S., Miale A., Jr., Farid Z., Sandstead H.H., Schulert A.R. Zinc metabolism in patients with the syndrome of iron deficiency anemia, hepatosplenomegaly, dwarfism, and hypogonadism. J. Lab. Clin.
6.Mulhall JP, Goldstein I, Bushmakin AG, et al. Validation of the erection hardness score. J Sex Med
7.Cusack, L., De Buck, E., Compernolle, V., & Vandekerckhove, P. (2013). Blood type diets lack supporting evidence: a systematic review. The American journal of clinical nutrition, 98(1), 99-104
8.Chahar MK, Sharma N, Dobhal MP, et al. Flavonoids: a versatile source of anticancer drugs [J] Pharmacogn Rev. 2011;5(9):1–12
9. Afshin A, Reitsma MB & Murray CJL Health effects of overweight and obesity in 195 countriesN. Engl. J. Med 377, 1496–1497 (2017)
10. “Pelvic floor muscle training exercises”. MedlinePlus. 10 October 2018. Retrieved 14 May 2020.

About Redakcja

Konsultacje Marek Krajewski - zakładka kontakt. Produkty opisywane na stronie są testowane przez nas oraz przez naszych ekspertów. Wszystkie zdjęcia produktów są wykonywane przez nas.

View all posts by Redakcja →

2 Comments on “Co najlepsze na potencje? Lista sprawdzonych sposobów!”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *