Acerola i jej wpływ na budowanie masy mięśniowej?

Cytryna jest najlepszym źródłem witaminy C — ten mit został już dawno temu obalony! Zaszczytne pierwsze miejsce należy do aceroli! Ten niewielki owoc zawiera jej trzydzieści razy więcej! Warto o nim pamiętać nie tylko w okresie jesienno-zimowym, ale również okołotreningowym! Dlaczego? Może ona bowiem wspomagać proces budowania masy mięśniowej!

Acerola co to?

Acerola znana również jako wiśnia z Barbados, to maleńki egzotyczny owoc pochodzący z tropikalnych rejonów Ameryki Środowej. Posiada charakterystyczny czerwono-purpurowy kolor, soczysty miąższ i słodki smak! Stanowi bogactwo witamin, minerałów antyoksydantów. Przez wielu ekspertów uważany jest za prawdziwy cud natury! Jedna szklanka soku z aceroli dostarcza tyle samo witaminy C, co pięć kilogramów pomarańczy! To dopiero początek!

  • Acerola to doskonałe źródło magnezu, wapnia, fosforu i żelaza! Znajdziemy w niej również substancje pobudzające wydzielanie śliny, a co za tym idzie usprawniające trawienie!
  •  Warto również wiedzieć, że acerola to bogactwo kwasu foliowego! Kwas foliowy to jedna z najważniejszych witamin w organizmie człowieka! Reguluje wzrost i funkcjonowanie wszystkich komórek!
  • Zawarte w owocach karotenoidy i antocyjany działają przeciwnowotworowo i antystarzeniowo! Chronią organizm przed szkodliwym działaniem wolnych rodników!
  • Acerola tak samo, jak inne cytrusy jest owocem zasadowym. Pozwala zachować prawidłową równowagę organizmu!
  • Owoce aceroli są bogate w błonnik! Usprawniają pracę układu pokarmowego, reguluję trawienie. Dodatkowo doskonale oczyszczają organizm.
  • W owocach aceroli znajdziemy również wspomagające pracę mózgu nienasycone kwasy tłuszczowe oraz beta-karoten — związek zapewniający prawidłowe funkcjonowanie wzroku.

To jednak nie wszystko! Accerola jest uważana za jeden z kluczowych składników w żywieniu sportowców! Dlaczego?

Acerola w diecie osoby aktywnej fizycznie

Dieta odgrywa kluczową rolę w procesie budowania masy mięśniowej. Bez niej możemy zapomnieć o satysfakcjonujących efektach! Kluczowa jest nie tylko odpowiednia podaż makroskładników, ale również witamin i minerałów, które jako kofaktory wielu enzymów, są konieczne dla zachowania dobrego zdrowia i sprawności fizycznej! Zapewniają ochronę antyoksydacyjną, budują wytrzymałość, szybkość i kondycję! Jedną z najpoważniejszych konsekwencji ich niedoboru jest anemia, czyli niedokrwistość, którą bardzo łatwo pomylić z przemęczeniem. Objawia się:

  • zaburzeniami łaknienia
  • bolesnością stawów
  • problemami z pamięcią i koncentracją
  • spadkiem odporności
  • bezsennością
  • skłonnością do siniaków
  • osłabieniem mięśni i stawów
  • znużeniem

Acerola zawiera wszystko to, czego nam potrzeba! To doskonały, a przede wszystkim w pełni sposób na uzupełnienie ewentualnych niedoborów, a co za tym idzie zwiększenie efektywności treningowej!

Acerola i jej wpływ na budowanie masy mięśniowej

Acerola to przede wszystkim bogactwo kwasu askorbinowego, czyli jednego z najważniejszych związków organicznych w diecie sportowca i nie tylko! Odgrywa ona bowiem kluczową rolę w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu. Jej niedobory będą widoczne nie tylko na sali treningowej, ale również w codziennym życiu! Jest polecana  osobom aktywnym fizycznie, zapracowanym i zestresowanym! Sprawdźmy zatem, jakich efektów możemy się spodziewać!

  • Lepsza regeneracja mięśni i stawów — acerola jest postrzegana jako obiecujący środek na domsy! Zwiększa produkcję kolagenu, wspomaga odbudowę skóry, ścięgien oraz naczyń krwionośnych. Ponadto wypłukuje powstały podczas treningu kwas mlekowy. Pozwala na szybszą i bardziej efektowną regenerację!
  • Poprawa odporności — acerola usprawnia pracę układu immunologicznego. Zapobiega przenikaniu szkodliwych mikroorganizmów do krwi, zmniejszając tym samym ryzyko chorób i przeziębień. Pozwala na regularne i zróżnicowane treningi!
  • Dobra wydolność, siła i wytrzymałość — acerola to jeden z najsilniejszych przeciwutleniaczy podchodzenia naturalnego! Dodaje energii, zwiększa wytrzymałość i redukuje zmęczenie! Pozwala trenować częściej i bardziej efektywnie!
  • Większa przyswajalność żelaza — obecna w aceroli witamina C zwiększa przyswajalność żelaza! Niedobór tego składnika z reguły oznacza poważne kłopoty. Ospałość, szybsza męczliwość, brak energii — w takich warunkach trudno o efektywny trening!
  • Wsparcie układu hormonalnego — układ hormonalny odgrywa bardzo ważną rolę w życiu każdego z nas. To właśnie on kontroluje funkcje fizjologicznie organizmu. Acerola wspiera jego pracę — reguluje aktywność gruczołów dokrewnych, pozytywnie wpływa na poziom testosteronu, a co za tym idzie ułatwia proces budowania masy mięśniowej — skutecznie wiąże białka.

Acerola w  proszku czy w tabletkach? A może sok? Co kupić?

Niestety, świeże owoce aceroli są w naszym kraju nie do zdobycia! Musimy więc zadowolić się ich przetworzoną formą. Do wyboru mamy proszek, sok i tabletki. Na co się zdecydować? Trudno powiedzieć. Zakup powinien być podyktowany osobistymi preferencjami. Jedyne, na co warto zwrócić uwagę to skład! Dobry produkt to taki, który nie zawiera szkodliwych substancji i dodatków — cukru, a jedynie czysty ekstrakt z aceroli!

  • Acerola w proszku — wzbogaci smak wody, soku czy koktajlu. Można ją również wykorzystać do pielęgnacji skóry twarzy. Jest odpowiednia dla wegetarian i wegan.
  • Sok z aceroli — posiada cierpki, kwaskowaty smak, który z pewnością nie wszystkim przypadnie do gustu. Po otwarciu należy go przechowywać w lodówce i spożyć w przeciągu 21 dni, w przeciwnym razie straci swoje właściwości! Najlepiej pić go solo lub dodawać do napojów o temperaturze pokojowej. Wysoka temperatura zabija dobroczynne składniki!
  • Acerola w tabletkach — to bez wątpienia jedna z najwygodniejszych form suplementacji. Małe, poręczne, bezsmakowe.

Acerola cena, gdzie kupić?

Cenę kształtuje kilka czynników. Jest ona zależna od składu, formy podania, gramatury, miejsca zakupu. Najkorzystniej zamawiać przez Internet.

Acerola w proszkuAcerola w tabletkachSok z aceroli
19,99-116,00  zł21,99-58,66 zł17,99-35,00 zł

Acerola jak stosować, żeby wiedzieć efekty?

Tabletki, proszek, sok — każdy produkt jest opatrzony konkretnymi wskazówkami, których należy oczywiście bezwzględnie przestrzegać. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na porę podania. O której godzinie zatem najlepiej stosować acerolę? Dawkowanie i sposób zażywania są w ścisłej korelacji z efektami. Jeżeli zależy nam tylko na wzmocnieniu odporności, nie musimy nerwowo spoglądać na zegarek. Nieco inaczej wygląda sytuacja osób regularnie trenujących na siłowni. W ich przypadku liczy się każda minuta. Okazuje się bowiem, że suplementowanie aceroli  bezpośrednio przed wysiłkiem, jak i zaraz po nim nie jest najlepszym rozwiązaniem. Dlaczego? Naukowcy z Norwegii podjęli się próby odpowiedzi na to pytanie. Kilka lat temu zainicjowali bardzo ciekawe badanie, do którego to zaprosili 34 mężczyzn. Część z nich zażywała acerolę przed i po treningu, część placebo. Eksperyment trwał 90 dni, a jego uczestnicy ćwiczyli siłowo trzy razy w tygodniu. Wnioski? Druga grupa odnotowała większy przyrosty masy mięśniowej! Czy powinniśmy zatem odpuścić sobie jej zakup? Absolutnie nie! Musimy jedynie pamiętać o tym, aby nie przyjmować jej w posiłkach okołotreningowych! To wszystko!

Podsumowanie

Acerola to owoc, który bez dwóch zdań warto włączyć do swojej diety. Charakteryzuje się ponadprzeciętną zawartością witaminy C. Jest uznawany za jeden z najsilniejszych antyoksydantów na rynku! Niestety, struktrua i mechanizm jego działania wciąż nie zostały dokładnie zbadane — zwłaszcza w kontekście kształtowania sylwetki. Na tę chwilę wiadomo tylko tyle, że usprawnia regenerację.

  • Niweluje zmęczenie
  • Zmniejsza bolesność mięśni
  • Dodaje energii
  • Zapobiega przetrenowaniu

Niestety, nie przyspiesza procesu budowania masy mięśniowej! Wręcz przeciwnie, może go spowalniać, dlatego tak ważne jest, aby nie stosować aceroli zarówno przed jak i po treningu! Ten czas jest zarezerwowany dla odżywek białkowych lub carbo.

Acerola i jej wpływ na budowanie masy mięśniowej?
Rate this post

About Redakcja

Konsultacje Marek Krajewski - zakładka kontakt. Produkty opisywane na stronie są testowane przez nas oraz przez naszych ekspertów. Wszystkie zdjęcia produktów są wykonywane przez nas.

View all posts by Redakcja →

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *